stelazine

Αντονέν Αρτώ, Θραύσματα

In ανα γραφές on 15/05/2010 at 10:46 πμ

3390454729_c84c86b924 BORN OR BRED_x

Όλοι οι μεγάλοι Μύθοι είναι σκοτεινοί, έτσι που να μην μπορείς να τους φανταστείς παρά μονάχα μέσα σε ατμόσφαιρα αιματοχυσίας και βασανιστηρίων, μακελειού, όλους αυτούς τους μεγαλόπρεπους Μύθους που διηγούνται στα πλήθη τον πρώτο ερωτικό διαχωρισμό και την πρώτη σφαγή ουσίας που φάνηκαν μέσα στη Δημιουργία.

Το θέατρο, σαν την πανούκλα, έγινε σύμφωνα με την εικόνα αυτής της σφαγής, σύμφωνα με την εικόνα αυτού του διαχωρισμού. Δίνει λύση σε συγκρούσεις, αποδεσμεύει δυνάμεις, αποσυμπλέκει δυνατότητες – και αν αυτές οι δυνατότητες κι αυτές οι δυνάμεις είναι σκοτεινές, δεν ευθύνεται ούτε η πανούκλα ούτε το θέατρο, αλλά η ζωή.

Όμως “θέατρο σκληρότητας” σημαίνει θέατρο δύσκολο και σκληρό πρώτα- πρώτα για μένα τον ίδιο. Δεν πρόκειται εδώ γι’ αυτή τη σκληρότητα που μπορούμε να εφαρμόσουμε ο ένας στον άλλο.Πρόκειται εδώ για μια σκληρότητα πολύ πιο τρομερή και απαραίτητη, αυτήν που τα πράγματα μπορούν να εξασκήσουν εναντίον μας. Δεν είμαστε ελεύθεροι. Και το θέατρο έχει δημιουργηθεί για να μας διδάξει ακριβώς αυτό.

Ή θα επαναφέρουμε όλες τις τέχνες προς μια κεντρική στάση και αναγκαιότητα, βρίσκοντας αναλογία ανάμεσα σε μια κίνηση που κάνει η ζωγραφική και το θέατρο και σε μια κίνηση που κάνει η λάβα τη στιγμή μιας ηφαιστειακής έκρηξης, ή αλλιώς καλύτερα να πάψουμε να ζωγραφίζουμε, να φληναφούμε, να γράφουμε ή να κάνουμε οτιδήποτε .

 

Le théâtre et son double,  Antonin Artaud

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: